021-65420114

تمــاس بـا پشتیبـــانی

دسته بندی

محصــولات

سبد خرید شما

ورزش برای لاغر کردن ران پا

ورزش برای لاغر کردن ران پا

ورزش برای لاغر کردن ران پا از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به شما در دستیابی به نتایج سریع‌تر کمک کند. حرکات ورزشی مناسب برای این امر تنوع بالایی دارند؛ اما بهترین آن‌ها شامل استپ تک پا دمبل، لیفت پشت پا دمبل، بروپی، اسکوات راه رفتنی از پهلو، سومو اسکوات دمبل، سومو در جا و لانگ تناوبی اسکوات می‌شوند. به موجب انجام این حرکات می‌توان استقامت بدنی خود را افزایش داده و سطح کالری سوزی و چربی سوزی بدن را بالا برد.

حرکات ورزشی برای لاغر شدن ران پا

حرکات ورزشی راهکاری عالی برای کوچک شدن ران پا هستند که می‌توانند به شما در این زمینه کمک‌های شایانی کند. اگر به دنبال مناسب‌ترین تمرین برای کوچک شدن ران پا هستید ما به شما تمرینات زیر را پیشنهاد می‌کنیم. در صورت نیاز به خرید سازه کراس فیت نیز کلیک نمایید.

حرکات ورزشی برای لاغر شدن ران پا

  • استپ تک پا دمبل

استپ تک پا دمبل از جمله حرکات ورزشی موثری است که به عنوان بهترین ورزش برای لاغری پا شناخته می‌شود. این حرکت قادر است کل بدن را درگیر کند و زمینه‌های لاغر شدن ران پاها را فراهم سازد. لازم به ذکر است که حرکت استپ تک پا دمبل با هدف درگیر ساختن عضلات چهارسر و سرینی انجام می شود که می‌تواند موجب سفت و ورزیده شدن عضلات شکمی و میان تنه شما نیز شود.

 این ورزش برای لاغر کردن ران پا مزایای دیگری نیز دارد که شامل اصلاح وضعیت فیزیکی، افزایش انعطاف پذیری کل بدن و افزایش استقامت بدنی می‌شوند.

استپ تک پا دمبل برای لاغر کردن ران پا

  • سومو در جا

دومین ورزش لاغر کردن ران پا سومو درجا است که به عنوان نوعی حرکت سرعتی نیز شناخته می‌شود. این حرکت با درگیر ساختن عضلات ساق و ران پا می‌تواند موجب لاغر شدن ران‌های شما شود.

  • پیلاتس

پیلاتس از جمله ورزش‌های قدرتمندی است که شامل مجموعه‌ای از تمرینات تخصصی می‌شود. با انجام این تمریتات می‌توانید قدرت و استقامت بخش‌های مختلف بدن خود را افزایش داده و عملکرد آن‌ها را بهبود بخشید. تمرینات پیلاتس نیز می‌تواند به شما در لاغر شدن کمک‌های قابل توجهی کند؛ اما نیاز به وسایل مخصوصی نیز دارند. جهت آشنایی با این تجهیزات و خرید وسایل پیلاتس می‌توانید از ما کمک بگیرید.

  •  لیفت پشت پا دمبل

از جمله حرکاتی که می‌تواند عضلات پشت پا را درگیر سازد می‌توان به لیفت پشت پا با دمبل اشاره کرد که راه حلی عالی برای لاغر شدن ران پا است. نکته‌ای که لازم است در این باره بدانید این است که عضلات پشت پا دارای سه عضله بسیار مهم با نام‌های دوسر رانی، نیم و‌تری و غشایی هستند و با انجام این ورزش لاغر شدن پا می‌توانید از این عضلات برای دستیابی به هدف خود کمک بگیرید.

انجام این حرکت نیاز به دقت عمل بالایی دارد؛ بنابراین بایستی حتما از دمبل به طور صحیحی استفاده کرده و کمر خود را در موقعیت مناسبی قرار دهید.

لیفت پشت پا دمبل

  • لانگ تناوبی اسکوات

لانگ تناوبی اسکوات نوعی ورزش برای لاغری داخل ران‌ها است که می‌تواند عضلات چهار سر ران، عضلات همسترینگ و عضلات سرینی را درگیر سازد. هنگام انجام این حرکت حتما تمرکز لازم را داشته و بدون عجله ورزش کنید.

  • یوگا

یوگا را می‌توان ورزشی عالی برای لاغر شدن و دستیابی به تناسب اندام دانست که اثرات قابل توجهی به شما دارد. برای این امر نیاز به مت یوگا دارید که زیراندازهایی مخصوص برای جلوگیری از لیز خوردن شما به شمار می‌روند. اگر قصد خرید مت یوگا را دارید می‌توانید با کارشناسان ما مشورت کنید تا بهترین خرید خود را تجربه کنید.

  •  اسکوات راه رفتنی از پهلو

اسکوات راه رفتنی از پهلو بسیار ساده است؛ اما قدرتمندترین ورزش برای لاغر کردن ران پا به شمار می‌رود. ‌این تمرین با درگیر ساختن قسمت‌های مختلف پا مانند عضلات نزدیک‌کننده، عضلات چهار سر ران و عضلات سرینی قادر است تا عضلات پایین تنه شما را تقویت کرده و فرم از دست رفته آن‌ها را اصلاح کند. شما با کمک این حرکات ورزشی برای لاغر شدن ران پا می‌توانید به انعطاف پذیری بالایی نیز دست یابید.

اسکوات راه رفتنی از پهلو

  •  سومو اسکوات دمبل

سومو اسکوات دمبل از جمله حرکات قدرتی و موثر برای لاغر شدن ران پا است که تکرار آن به کوچک شدن ران‌ها و دیگر نقاط بدن کمک قابل توجهی می‌کند. همچنین با این ورزش برای لاغر کردن ران پا می‌توان عضلات شکم، ابداکتور ران، ماهیچه سرین، ساق پا، عضلات پشتی و همسترینگ را نیز درگیر کرد.

توصیه داریم حتما این حرکت ورزشی را همراه با تغذیه مناسب دنبال کنید؛ چرا که به شما کمک می‌کند تا طی مدت زمان کوتاه‌تری به هدف خود دست یابید. توجه داشته باشید که هرگونه اشتباه در انجام این ورزش برای کوچک شدن ران پاها موجب عدم دست یابی به نتیجه مناسب و آسیب دیدگی خواهد شد.

  • بورپی

از حرکت بورپی به عنوان نوعی چربی سوز همه کاره یاد می‌گردد که برای انجام آن نیاز به وزن بدن خود دارید. مدت زمانی که این حرکت را انجام می‌دهید می‌تواند اثرات قابل توجهی بر روند لاغر شدن شما داشته باشد. به طور استاندارد بایستی در یک دقیقه 20 بار این حرکت را انجام داد تا به نتایج موردانتظار خود دست یابید. این ورزش کوچک کردن ران پا می‌تواند تمام نقاط بدن شما را درگیر ساخته و سطح چربی سوزی را بسیار افزایش دهد.

  • اسکوات ایستا

نمونه دیگری از ورزش برای لاغر کردن ران پا اسکوات ایستا است که اثرات مثبت بسیار زیادی نیز بر چربی‌های ران دارد. این اثربخشی به لطف درگیر ساختن عضلات سرین کوچک و بزرگ، عضلات چهار سر ران و عضلات همسترینگ است که نباید به سادگی از کنار آن‌ها عبور کرد.

اسکوات ایستا

بهترین ورزش برای لاغری پا

چربی‌هایی که در ناحیه ران پا و باسن تجمع می‌یابند به عنوان سخت‌ترین چربی‌ها شناخته می‌شوند. با این تفاسیر برای از بین این چربی‌ها لازم است از ورزش‌های استقامتی کمک گرفت. بهترین ورزش برای لاغری پا شامل موارد زیر می‌شوند.

بهترین ورزش برای لاغری پا

  • پیاده روی

پیاده روی جزء ورزش‌هایی است که به لاغری سریع پاها کمک می‌کند. برای این امر لازم است طی روز 30 الی 90 دقیقه پیاده روی تند داشته باشید. برای کسب نتایج بهتر از این ورزش برای لاغر کردن ران پا توصیه داریم هر هفته 150 دقیقه معادل 2.5 ساعت پیاده روی کنید. برای چربی سوزی بیشتر بهترین راه حل پیاده روی در سطوح شیب‌دار است؛ چرا که می‌تواند ضربان قلب شما را افزایش داده و به این طریق موجب افزایش کالری سوزی شود. با خرید دستگاه بدنسازی نیز می‌توانید این فرایند را افزایش دهید

پیاده روی

  • بالا و پایین رفتن از پله‌ها

اگر در ساختمانی زندگی می‌کنید که پله‌های زیادی دارد بالا و پایین رفتن از این پله‌ها می‌تواند موجب لاغر شدن ران پاها شود. نکته‌ای که باید در این باره بدانید این است که در ابتدا انجام چنین حرکتی ساده نیست؛ اما به مرور عضلات شما قوی ترشده و راحت‌تر می‌توانید این نوع ورزش برای لاغر کردن ران پا را انجام دهید.

  • دوچرخه سواری

دوچرخه سواری شرایطی را پیش روی شما قرار می‌دهد تا موفق به سوزاندن بیش از 1500 کیلوکالری در روز شوید. اگر قصد کالری سوزی بیشتری دارید می‌توانید سرعت دوچرخه سواری را بیشتر از 20 کیلومتر بر ساعت کنید. با این تفاسیر توصیه ما برای لاغر شدن ران پا روزانه یک ساعت دوچرخه سواری است.

ورزش برای لاغری ران و ساق پا در منزل

در حال حاضر افراد بسیار زیادی را می‌توان یافت که از ظاهر نامناسب پاهای خود رنج می‌برند. لازم است بدانید که تنها با ورزش و یا رژیم غذایی نمی‌توان به لاغری ران و ساق پا دست یافت.

انجام برخی حرکات به شما کمک می‌کند تا عضلات بدن خود فعال نموده و به این طریق موجب کالری سوزی همزمان در بالاتنه و پایین تنه خود شوید. این امر اثرات مثبت فراوانی بر دستیابی به تناسب اندام دارد. همان گونه که می‌دانید تناسب سایز باسن و ران پا می‌تواند تاثیرات فراوانی بر ظاهر انسان داشته باشد. بهترین ورزش برای لاغری پا در منزل شامل حرکات زیر می‌شوند که باید در انجام آن‌ها دقت عمل بالایی را به کار گیرید.

ورزش برای لاغری ران و ساق پا در منزل

  • حرکت سومو اسکوات

برای انجام حرکت سومو اسکوات لازم است پاهای خود بیشتر از عرض شانه‌ها باز کرده سپس عضلات شکم و لگن خود را منقبض کنید. در گام بعد زانوها را خم کرده و بر روی قسمت لگن به سمت پایین بروید. در نهایت زانوهای خود صاف کرده و بلند شوید.

  • حرکت کشش ساق پا سومو

دومین ورزش برای لاغری ران و ساق پا در منزل، حرکت کشش ساق پا سومو است که برای انجام آن باید ابتدا ایستاده سپس پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید. در گام بعد نوک انگشتان هر دو پای خود را به سمت بیرون بچرخانید و روی پنجه پاهای خود بایستید. در نهایت بایستی حرکت اسکوات را انجام داده و 30 ثانیه این ورزش برای لاغر کردن ران پا را ادامه دهید.

  • حرکت اسکیت باز

برای انجام این حرکت به حالت ایستاده قرار گرفته و پاهای خود را کنار هم بگذارید. در مرحله بایستی وزن خود را روی پای راست انداخته و با استفاده از پای چپ خود همچون یک اسکیت باز پا بزنید. پس از پای راست این حرکت را برای پای چپ خود نیز تکرار کنید.

ورزش برای لاغری ران و ساق پا در منزل

  • حرکت ساق پا

از جمله حرکاتی که موجب درگیر شدن عضلات ساق و باریک شدن پاها می‌شود می‌توان به حرکت ساق پا اشاره کرد که زمینه‌های درگیر شدن عضلات داخلی و بیرون ساق پا را فراهم می‌سازد. نحوه انجام این ورزش برای لاغر کردن ران پا بدین شکل است که باید دست‌های خود را روی دیوار قرار دهید و برای بار اول پاهای خود را صاف نگه داشته و روی پنجه پا بایستید. چندثانیه در این حالت متوقف شده سپس دوباره حرکت را انجام دهید.

  •  حرکت کشش ساق پا

این حرکت انتخابی عالی برای کشیدن‌تر شدن عضلات ساق پا است که موجب باریک شدن آن‌ها می‌شود. برای انجام این حرکت بایستی دست‌های خود را بر روی دیوار قرار داده سپس وزن بدنتان را بر روی دیوار بیندازید. در گام بعد باید تعادل خود را حفظ کرده و پای سمت راستتان را جلوی دیوار قرار دهید و پای چپ را به سمت دیوار به عقب هدایت کنید.

اگر کشش عضلات ساق پای خود را احساس می‌کنید نیاز به خم شدن بیشتر روی دیوار نخواهید داشت. 30 ثانیه به این حالت باقی مانده و پس از این مدت با جابجا کردن پای خود این ورزش برای لاغ کردن ران پا را ادامه دهید.

حرکت کشش ساق پا

  •  تمرینات هوازی طولانی

آخرین پیشنهاد ما برای لاغر کردن ران پا در منزل انجام تمرینات هوازی طولانی است. با توجه به علایق خود می‌توانید یک تمرین هوازی را انتخاب کرده و با انجام آن موجب لاغر شدن ران پاهای خود شوید.

دلایل اصلی چاقی ران‌ها

تغذیه را می‌توان اولین دلیل چاقی ران‌ها دانست؛ چرا که افزایش میزان مصرف موادغذایی در صورتی که ورزش نکنید می‌تواند زمینه‌های چاق شدن بخش‌های مختلف بدن مانند ران‌ها را فراهم سازد. چنین شرایطی موجب ذخیره کالری‌های اضافی و چربی‌های ناسالم می‌شود؛ بنابراین توصیه داریم انجام تمرین و ورزش کوچک کردن ران پا مانع از بروز چنین امری شوید.

عوارض چاقی ران

چاقی ران عوارض بسیار زیادی برای شما به همراه دارد؛ بنابراین اگر از این موضوع رنج می‌برید بهتر است حتما به فکر کوچک کردن ران‌های خود باشید. به عنوان اولین عارضه لازم است اشاره‌ای به بروز مشکل در ناحیه کمر و دیگر مفاصل داشته باشیم.

افزایش چربی در این ناحیه می‌تواند فشار زیادی را بر کمر انسان و مفاصل زانو وی وارد سازد. همین امر را می‌توان دلیل اصلی ابتلا به مشکلاتی مانند آرتروز زانو و دیسک کمر دانست. از دیگر عوارض چاقی ران‌ها می‌توانند شما را ترغیب به ورزش برای لاغر کردن ران پا کنند موارد زیر می‌توان نام برد.

  • افزایش فشار خون و قند خون
  • بروز عارضه‌های قلبی و عروقی
  • انسداد رگ‌های خونی
  • بروز مشکلات در ناحیه لگن
  • ایجاد سرطان‌های پستان، تخمدان و رحم در خانم‌ها
  • بروز سرطان‌های روده بزرگ، پروستات و… در آقایان

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.