021-65420114

تمــاس بـا پشتیبـــانی

دسته بندی

محصــولات

سبد خرید شما

پیاده روی برای لاغری

راهنمای پیاده روی برای لاغری

پیاده روی یکی از بهترین شکل‌های فعالیت بدنی است که سلامت بدن را تضمین می‌کند. لاغری با پیاده روی روزانه رابطه مستقیم دارد و تاثیر آن بر کسی پوشیده نیست. پیاده روی ورزشی رایگان است که نیازی به هزینه ندارد و می‌توانید در هر زمان که موقعیت دارید آن را انجام دهید. کم خطر و قابل دسترس بودن این ورزش باعث شده تا مورد استقبال همگان قرار بگیرد. برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل نیاز است تا پیاده روی به صورت روتین انجام شود تا بتواند تاثیرات مثبتی بر لاغری و تناسب اندام داشته باشد. با این ورزش کالری بدن کاهش یافته و واکنش‌های شیمیایی در بدن رخ می‌دهد. پیاده روی برای لاغری بهترین گزینه است که در این مطلب از سایت کلاسیک اسپورت به صورت کامل آن را شرح می‌دهیم.

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری

پیاده روی برای لاغری صبح بهتر است یا عصر؟ سوالی که بیشتر افراد با آن درگیر هستند و اطلاعی از بهترین زمان انجام پیاده روی ندارند. صبح ناشتا همیشه بهترین زمان برای انجام این ورزش ساده است چون در این تایم دخیره کربوهیدراتی بدن به حداقل می‌رسد و بدن می‌تواند به راحتی چربی‌ها را مصرف کند.

چربی سوزی در این زمان افزایش یافته؛ بنابراین افرادی که این زمان را برای پیاده روی انتخاب می‌کنند سریع‌تر به نتیجه دلخواه می‌رسند. صبح ناشتا معده و ذخایر بدن خالی است چون فرد هنوز غذایی مصرف نکرده است به همین دلیل بدن به سرعت سراغ چربی‌ها می‌رود. با انجام پیاده روی در صبح انرژی بدن کم می‌شود و چربی سوزی سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

بهترین زمان پیاده روی برای لاغری

به همین دليل بیشتر متخصصان بهترین زمان پیاده روی برای چربی سوزی را صبح ناشتا می‌دانند. صبح‌ها بدن تمایل بیشتری به چربی سوزی دارد چون قندخون کاهش پیدا می‌کند و بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود تمام چربی‌ها را می‌سوزاند. از طرف دیگر صبح میزان کورتیزول که باعث چربی سوزی می‌شود بیشتر است. به همین دلیل پیاده روی برای لاغری مفید است به شرطی که صبح انجام شود و برای مدت طولانی هم ادامه پیدا کند.

مدت زمان این پیاده روی باید ۴۰ دقیقه باشد و بعد از آن بهتر است غذای سنگین مصرف نکنید. نیم ساعت بین پیاده روی و صبحانه فاصله باشد بهتر است. ورزش در این تایم روی سلامتی و خواب انسان تاثیر منفی ندارد و می‌تواند روحیه انسان را شاداب‌تر کند. در کنار پیاده روی بهتر است به خواب خود هم اهمیت دهید تا بدن احساس خستگی نداشته باشد. با خرید الپتیکال می‌توانید ورزش را در هر زمانی انجام دهید.

بهترین زمان پیاده روی برای لاغریتاثیر پیاده روی در لاغری

تاثیر پیاده روی در لاغری شکم و رسیدن به تناسب اندام زیاد بوده و امروزه بیشتر پزشکان این روش بدون خطر را توصیه می‌کنند. وقتی سرعت پیاده روی افزایش پیدا می‌کند سوخت و ساز بدن بیشتر می‌شود و همین موضوع کمک می‌کند تا چربی‌های اطراف شکم به سرعت کاهش پیدا کنند. چربی سوزی در کاهش وزن تاثیر بسزایی دارد و می‌تواند برای لاغری به افراد چاق کمک کند.

با انجام این ورزش تپش قلب افزایش یافته و عضلات به خوبی تقویت می‌شوند‌. تخت شدن شکم اولین نشانه لاغری است که می‌تواند انگیزه افراد برای انجام پیاده روی را بیشتر کند. برای اینکه این روش تاثیر ماندگاری داشته باشد نیاز است تا شما برای مدت طولانی آن را تکرار کنید. با انجام پیاده روی لاغری شکم به خوبی حس می‌شود و کاهش وزن و سایز سرعت بیشتری پیدا می‌کند.

تاثیر پیاده روی در لاغری

عضلات شکم به خوبی تعداد بدن را حفظ می‌کنند و تقویت آنها می‌تواند به چربی سوزی بیشتر کمک زیادی کند. فواید بیشماری که پیاده روی بر لاغری دارد باعث شده تا امروزه بیشتر افراد به دنبال انجام آن باشند. با بالا بردن سرعت پیاده روی عضلات بالا تنه خصوصا شکم سرعت بیشتری پیدا می‌کنند و این می‌تواند علاوه بر تقویت عضلات و ماهیچه‌سازی باعث چربی سوزی هم شود.

با انجام ورزش پیاده روی درد کمر هم کاهش یافته و قوس آن کمتر می‌شود. برای افرادی که از بزرگی شکم و ران و پهلو رنج می‌برند این روش کم هزینه و آسان توصیه می‌شود. پیاده روی برای لاغری مفید است و تاثیراتی ماندگار دارد. اگر روزانه ۳۰ الی ۴۰ دقیقه یک پیاده روی آرام را تجربه کنید تناسب اندام را برای شما به همراه خواهد داشت. خرید دو چرخه ثابت و استفاده از آن فرایند لاغری را تسریع می‌کند.

مدت زمان پیاده روی برای لاغری

مدت زمان پیاده روی تاثیر بسزایی در بدن دارد. اگر طبق یک برنامه خاص و روتین انجام شود نتایح آن روی بدن ماندگار خواهد بود. پیاده روی و لاغری با هم رابطه مستقیمی دارند، به طوری که هر چقدر پیاده روی ادامه پیدا کند لاغری و تناسب اندام بیشتر خواهد بود. این زمان ممکن است برای همه افراد یکسان نباشد.

بیشتر متخصصان مدت زمان نرمال و طبیعی برای پیاده روی را ۳۰ الی ۹۰ دقیقه در روز مشخص می‌کنند و بر این باورند که این ورزش بهتر است با سرعت بالا انجام شود تا بتواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد. این زمان برای افرادی که تازه ورزش را شروع کرده‌اند و بدن آنها هنوز آمادگی لازم را ندارد ممکن است کمتر باشد.

مدت زمان پیاده روی برای لاغری

حداکثر مدت زمان برای انجام پیاده روی ۱۵۰ دقیقه است که می‌تواند بهترین نتیجه را برای بدن داشته باشد. تقسیم‌بندی زمان پیاده روی به بخش‌های ۱۰ دقیقه‌ای باعث می‌شود تا بدن تایم کوتاهی برای استراحت داشته باشد. برای اینکه چربی سوزی بیشتر شود نیاز است تا بعد از گرم شدن به مدت ۳۰ دقیقه پیاده روی را بدون وقفه و با سرعت بیشتری انجام دهید.

بهتر است به طور تدریجی زمان پیاده روی برای لاغری را بیشتر کنید؛ چون در این شرایط بدن خسته نمی‌شود. ابتدا یک روز در میان، سپس هر روز آن را ادامه دهید. ثابت قدم بودن در این راه شما را به کاهش وزن دلخواه نزدیک می‌کند. برای سوزاندن کالری خصوصا در قسمت شکم و پهلو بهتر است پیاده روی تند انجام دهید. خرید طناب ورزشی  کمک می‌کند تا پیاده روی نتیجه بهتری داشته باشد.

آیا پیاده روی در شب باعث لاغری می‌شود؟

برخی کارشناسان بهترین زمان پیاده روی برای لاغری شکم را پیاده روی در شب می‌دانند. مصرف شام با حجم بالا و در تایم آخر شب باعث افزایش وزن خصوصا در قسمت شکم و پهلو می‌شود. به همین دلیل یک ربع پیاده روی بعد از شام می‌تواند باعث هضم غذا و کاهش وزن شود. برای داشتن خوابی راحت و جلوگیری از نفخ شکم توصیه می‌شود تا بعد از شام حتما یک ورزش ساده را تجربه کنید.

 با سبک شدن شکم سیستم گوارش هم عملکرد بهتری خواهد داشت و این می‌تواند مانع از بزرگ شدن شکم شود. اگر شام کربوهیدرات و چربی زیادی داشته باشد، بهتر است مدت زمان و سرعت پیاده روی را بیشتر کنید. این موضوع ثابت می‌کند که پیاده روی در شب هم برای لاغری مفید است و می‌تواند تناسب اندام را به همراه داشته باشد.

پیاده روی در شب

 سوزاندن چربی‌ها و کالری اضافه شام حس بهتری به انسان می‌دهد. لاغری شکم و پهلو مهمترین فایده پیاده روی بعد از شام است. در این شرایط فشار و استرس بدن کاهش یافته و فرد می‌تواند خواب راحتی داشته باشد. افرادی که بعد از مصرف شام به صورت روتین این ورزش کم خطر را ادامه می‌دهند بدنی سالم‌تر خواهند داشت. استفاده روزانه از هولاهوپ هم می‌تواند موثر باشد.

بهترین روش پیاده روی برای لاغری

پیاده روی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و افراد می‌توانند متناسب با شرایط بدنی و موقعیت خود این ورزش را ادامه دهند. در اینجا روش صحیح پیاده روی برای لاغری را معرفی می‌کنیم:

  • پیاده ‌روی کوتاه: این روش به مدت ۳ الی ۵ دقیقه بوده و به سرعت به شما پیاده روی سریع که مدت آن ۳۰ دقیقه است می‌رود‌.
  • پیاده روی بسیار کوتاه: اگر زمان کافی برای انجام پیاده روی ندارید می‌توانید ۱۵ دقیقه آن را انجام دهید اما باید ۲ یا ۴ مرتبه باشد.
  • پیاده روی طولانی: در این روش باید ۵ دقیقه خود را گرم کنید و به مدت ۶۰ دقیقه به پیاده روی بپردازید‌. نیاز است تا ۵ دقیقه هم آهسته حرکت کنید.
  • پیاده ‌روی طولانی و آرام: ۵ دقیقه خود را گرم کرده و ۳۰ دقیقه با سرعت بالا پیاده روی کنید. این روش می‌تواند تا ۹۰ دقیقه افزایش پیدا کند.

بهترین روش پیاده روی برای لاغری

با انتخاب روش درست پیاده روی برای لاغری افراد می‌توانند بدنی سالم داشته باشند و به تناسب اندام برسند. استفاده از کفش مناسب برای ورزش الزامی بوده و مانع از خستگی کمر و فشار به ستون فقرات می‌شود. با تغییر دادن سرعت پیاده روی بدن آمادگی بیشتری برای چربی سوزی پیدا می‌کند.

آیا پیاده روی صورت را لاغر می‌کند؟

با رعایت اصول پیاده روی برای لاغری صورت شما هم لاغر خواهد شد. این ورزش می‌تواند با چربی سوزی تمام قسمت‌های بدن را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که وزن بدن کاهش پیدا می‌کند شما می‌توانید تغییرات محسوسی را هم روی صورت مشاهده کنید. برای لاغر شدن صورت نیاز است تا پیاده روی را به صورت مداوم دنبال کنید. افرادی که صورت چاق دارند با این تکنیک به نتیجه می‌رسند. استفاده از میله بارفیکس را هم می‌توانید در صورت نیاز به برنامه خود اضافه کنید

اگر به صورت حرفه‌ای و با هدف کاهش وزن پیاده روی را انجام می‌دهید قطعا شاهد بهترین نتیجه خواهید بود. هر چه سریع‌تر وزن بدن کاهش پیدا کند صورت هم زودتر لاغر خواهد شد. اگر سرعت پیاده روی افزایش پیدا کند چربی سوزی هم بیشتر می‌شود و این می‌تواند نتیجه بهتر و سریع‌تری برای افراد به همراه داشته باشد.

آیا پیاده روی پاها را لاغر می‌کند؟

پیاده روی برای لاغری پاها هم تاثیر بسزایی دارد. این ورزش کم خطر با تقویت عضلات پا و ران به ورزشکاران کمک می‌کند تا سریع‌تر به تناسب اندام برسند. برای کاهش وزن و لاغر کردن پاها بهتر است پیاده روی را هر روز ادامه دهید. افرادی که به تجهیزات ورزشی گران قیمت دسترسی ندارند می‌توانند به کمک پیاده روی به وزن ایده‌آل خود برسند. با لاغر شدن پاها فرد می‌تواند پیاده روی را با سرعت بالاتری انجام دهد بدون اینکه خسته شود. در خانه نیز می‌توانید با استفاده از فوم رولر فعالیت داشته باشید.

این یک ورزش استقامتی است که مانع از آسیب به رباط پا و پیچ خوردگی آن می‌شود. با تحریک عضلات پا، ماهیچه‌ها به خوبی تقویت می‌شوند و مفاصل انعطاف‌پذیری لازم را پیدا می‌کنند. برای اینکه فشاری به پا وارد نشود نیاز است تا کفش استاندارد و مناسب داشته باشید. حجم پیاده روی مهمترین مسئله‌ای است که روی لاغری پا تاثیر دارد. با راه رفتن بیشتر تحریک عضلات بیشتر خواهد و این می‌تواند لاغری و کاهش سایز را هم افزایش دهد.

لاغری با پیاده روی بدون رژیم

لاغری بدون رژیم امکان‌پذیر نیست، حتی اگر ساعت‌ها پیاده روی تند داشته باشید. بیشتر افراد این سوال را دارند که بعد از پیاده روی چه بخوریم؟ داشتن رژیم غذایی مناسب بعد از پیاده روی سخت اهمیت زیادی دارد و می‌تواند افراد را به تناسب اندام برساند. پیاده روی برای لاغری پهلو هم مناسب است به شرطی که مصرف چربی و کربوهیدرات را کمتر کنید‌.

لاغری با پیاده روی بدون رژیم

در واقع پیاده روی با رژیم مکمل هم هستند و هر دو با هم می‌توانند فرد را به نتیجه دلخواه برسانند‌. مشاوران تغذیه بر این باور هستند که بعد از پیاده روی نباید رژیم غذایی سنگین داشته باشید. اگر هدف شما از انجام پیاده روی کاهش وزن است باید یک برنامه غذایی مناسب را دنبال کنید. با انتخاب رژیم غذایی مناسب می‌توانید بدن را به چربی سوزی وادار کنید.

قند و پروتئین باید در حجم بالا مصرف شود تا بتواند انرژی تهلیل رفته بدن را جبران کند. با مصرف پروتئین‌هایی مانند مو، تخم مرغ یا دانه‌های آجیل الکترولیت های بدن به خوبی جایگزین می‌شوند تا فرد دچار اسپاسم عضلانی نشود. نوشیدن مایعات در زمان پیاده روی کاملا ضروری است.

سخن پایانی

پیاده روی برای لاغری گزینه‌ای کم خطر و کم هزینه بوده و امکان انجام آن در محیط‌های مختلف وجود دارد. افراد با هر سنی می‌توانند این ورزش را انجام دهند. برای لاغری صورت، پا، شکم و پهلو این تکنیک بهترین گزینه است و می‌تواند نتایج مثبت و ماندگاری را به همراه داشته باشد. پیاده روی در صبح و شب باعث کاهش استرس شده و تاثیر خوبی برای تناسب اندام و کاهش وزن دارد. سرعت پیاده روی متناسب با شرایط جسمی افراد مشخص می‌شود. بهتر است قبل از شروع ورزش ابتدا بدن را گرم کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.