021-65420114

تمــاس بـا پشتیبـــانی

دسته بندی

محصــولات

سبد خرید شما

تی آر ایکس بیشتر لاغر میکند یا بدنسازی؟

تی آر ایکس بیشتر لاغر میکند یا بدنسازی؟

تی آر ایکس از زیر شاخه‌های ورزش بدنسازی است که علاوه بر عضله سازی می‌تواند به کاهش وزن هم کمک زیادی کند. تی آر ایکس برای لاغری بهترین گزینه است؛ بنابراین افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند می‌توانند این ورزش را دنبال کنند. هدف از انجام این ورزش تقویت عضلات و بهبود آمادگی جسمانی است. وسایل و تجهیزاتی که در این ۲ ورزش استفاده می‌‌شود کاملا متفاوت است‌. در تی آر ایکس ورزشکار برای ایجاد مقاومت از وزن بدن خود استفاده می‌کند که این می‌تواند لاغری و کاهش وزن را دو چندان کند. ترکیب بدنسازی و تی آر ایکس باعث می‌شود تا ورزشکار سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برسد. در این مطلب شناخت شما را از ورزش trx بیشتر خواهیم کرد.

معرفی ورزش تی آر ایکس

ورزش تی آر ایکس برای لاغری بهترین گزینه بوده و بیشتر روی عضلات بدن تمرکز دارد، چراکه از زیر شاخه‌های بدنسازی است. تمرینات در این ورزش بیشتر کششی و استقامتی هستند که انجام آنها مقاومت بدن را دو چندان می‌کند. اجرای تمرینات توسط تجهیزات تی آر ایکس بدن را ورزیده‌تر می‌کند.

ورزشکاران با خرید کتل بل از سایت کلاسیک اسپورت می‌توانند این ورزش پر جنب و جوش را سرعت ببخشند. تمرکز اصلی trx روی بالا بردن استقامت و انعطاف پذیری بدن و تعادل است. چربی سوزی و ثبات بدن از تاثیرات مثبت آن است که لاغری و کاهش وزن را به دنبال دارد. برای انجام ورزش تی آر ایکس شما نیاز به کالری بیشتری دارید و سوزاندن کالری در این تمرینات به مراتب بیشتر از ورزش‌های دیگر است.

معرفی ورزش تی آر ایکس

با افزایش سوخت و ساز بدن ورزشکار تعادل عضلانی بهتری پیدا می‌کند. استفاده از تسمه یا کش باعث شده تا ورزش تی آر ایکس برای لاغری موثرتر باشد. این لوازم جزو تجهیزات ساده‌ای هستند که برای عملکرد بهتر به ورزشکاران کمک می‌کنند. با این تمرینات چابکی فرد افزایش یافته و آمادگی جسمانی او بالا می‌رود.

این ورزش برای تمام سنین مناسب است و افراد می‌توانند در محیط کار و خانه آن را به صورت حرفه‌ای انجام دهند. با انجام تی آر ایکس عمیق‌ترین ماهیچه‌های بدن به خوبی درگیر می‌شوند و این می‌تواند به عضله سازی و استقامت تک تک عضلات کمک کند. این اصلی‌ترین تفاوت ورزش تی آر ایکس با بدنسازی است.

آیا تی آر ایکس بدن را سفت میکند؟

تی آر ایکس بدن را سفت و عضلات را ورزیده می‌کند. ورزشکاران با خرید دمبل می‌توانند پروسه عضله سازی و کاهش وزن را سریع‌تر طی کنند. تی آر ایکس برای لاغری یک انتخاب عالی بوده و با سوزاندن کالری بیشتر می‌تواند فرد را به تناسب اندام برساند. در این ورزش عضلات به خوبی تحت فشار قرار می‌گیرند و با انجام تمرینات کششی و استقامتی مقاومت آنها دو چندان می‌شود‌.

درگیر شدن عضلات باعث سفت شدن آن‌ها می‌شود. تمرکز اصلی ورزش trx روی چربی سوزی است؛ بدین ترتیب افرادی که قصد کاهش وزن و لاغری را دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند. با افزایش چربی سوزی در قسمت‌های مختلف بدن شما شاهد سفت شدن ماهیچه‌ها و عضلات خواهید بود. در بخش میانی بدن که حجم چربی سوزی بیشتر بوده سفت شدن عضلات بیشتر مشاهده می‌شود.

تمرکز اصلی ورزش تی آر ایکس روی اندام‌های میانی است. با حرکت اندام‌های میانی سایر ماهیچه‌ها هم شروع به فعالیت می‌کنند‌. بیشتر افرادی که ورزش trx را انجام می‌دهند شاهد لاغری در قسمت پهلو و شکم و ران و بازو هستند. برای رسیدن به تناسب اندام بهتر است ورزش تی آر ایکس را یا یوگا و پیلاتس ترکیب کنید.

آیا تی آر ایکس بدن را سفت میکند

 

مزایای تی آر ایکس

مزایای خوبی که ورزش تی آر ایکس برای ورزشکاران به همراه دارد باعث شده تا امروزه بیشتر افراد به این ورزش گرایش پیدا کنند. تی آر ایکس برای لاغری مناسب بوده و در کنار کاهش وزن می‌توان به تقویت عضلات هم کمک کند. از دیگر مزایای این ورزش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای بدنسازی

  • به بهبود تعادل بدن کمک زیادی می‌کند.
  • انعطاف پذیری بدن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.
  • باعث چربی‌ سوزی و کاهش وزن در قسمت شکم و پهلو و ران و بازو می‌شود.
  • برای افزایش قدرت و استقامت عضلات بهترین گزینه است.
  • برای افزایش روحیه مناسب است.
  • ورزش تی آر ایکس کالری سوزی را در بدن افزایش می‌دهد.
  • برای کاهش دردهای آرتروز مفید است.
  • استحکام و ثبات بدن را افزایش می‌دهد.
  • در فرم دهی مناسب بدن تاثیر بسزایی دارد.
  • عضله سازی را به صورت عمقی انجام می‌دهد.

معایب تی آر ایکس

ورزش تی آر ایکس برای لاغری مفید است، اما استفاده از تجهیزات و لوازم آن می‌تواند آسیب‌هایی را برای بدن به همراه داشته باشد. خرید لوازم مورد نیاز برای انجام این ورزش می‌تواند هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. برای افراد مبتدی کار با این لوازم سخت است. احتمال آسیب دیدگی به برخی عضلات و تاندوم‌ها وجود دارد.

کوچک‌ترین خطا و اشتباهی می‌تواند آسیب مفصلی شدیدی در فرد ایجاد کند؛ بنابراین افراد نمی‌توانند به صورت خودسرانه و بدون آموزش این ورزش را شروع کنند. از دیگر معایب این ورزش می‌توان به استفاده ورزشکاران از بدهی داروها و مکمل‌ها اشاره کرد که برای بدن مضر هستند. در صورتی که وزن فرد بیش از اندازه زیاد باشد سرعت کافی برای انجام تمرینات را ندارد و نمی‌تواند به نتیجه دلخواه برسد.

معرفی ورزش تی آر ایکس

تی آر ایکس بهتر است یا بدنسازی؟

تفاوت بدنسازی با تی آر ایکس زیاد است و هر کدام با تجهیزاتی خاص به ورزشکاران معرفی می‌شوند. تی آر ایکس برای لاغری توصیه می‌شود، به طوری که بدنسازی بیشتر برای عضله سازی و تقویت ماهیچه‌ها است. وقتی صحبت از چربی سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود ورزش trx به ورزشکاران معرفی می‌شود.

تمرکز اصلی تمرینات در این ورزش افزایش استقامت و بالا بردن آمادگی جسمانی است که در این پروسه تمام عضلات و ماهیچه‌ها درگیر می‌شوند. به همین دلیل چربی سوزی در تی آر ایکس به مراتب بیشتر است. اگر قصد عضله سازی و زیبایی اندام و بالا بدن حجم عضلات را دارید بدنسازی می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. برای افزایش چابکی و استقامت عضلات نیاز است تا ورزش trx را شروع کنید. همچنین برای خرید دستگاه تردمیل با گارانتی می‌توانید کلیک نمایید.

تی آر ایکس بهتر است یا بدنسازی؟

تکنیک‌های موجود در آن می‌توانند به صورت همزمان تمام عضلات را درگیر کنند، به طوری که در بدنسازی تنها یک الی دو عضله درگیر می‌شود. هدف اصلی تی آر ایکس تقویت هسته میانی بدن است و با این کار می‌تواند به چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو و ران و بازو کمک کند. قبل از انتخاب ورزش بدنسازی و تی ار ایکس بهتر است ابتدا هدف خود را مشخص کنید تا بتوانید شاهد بهترین نتیجه از ورزش خود باشید.

تی آر ایکس بهتر است یا  فیتنس؟

فیتنس با TRX تفاوت‌های زیادی دارد چون هر کدام یک شاخه مجزا از رشته بدنسازی هستند. فیتنس برای تناسب اندام یک انتخاب عالی است با این تفاوت که تی آر ایکس برای لاغری و کاهش وزن و چربی سوزی توصیه می‌شود. در فیتنس حجم توده‌ای در بدن افزایش پیدا نمی‌کند و فقط تمرکز روی زیبایی و تناسب اندام است.

در ورزش trx تمرینات بیشتر مقاومتی و کششی و استقامتی است که بیشتر بخش میانی بدن را درگیر می‌کند تا بتواند با چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو و ران باعث سفت شدن عضلات شود. افرادی که سایز شکم و پهلوی آنها زیاد است می‌توانند با انجام تمرینات تی آر ایکس به نتیجه دلخواه برسند. با این ورزش انعطاف پذیری بدن افزایش یافته و ماهیچه‌ها قدرت بیشتری پیدا می‌کنند.

در این شرایط ضعف عضلات برطرف می‌شود و تمرکز ذهنی ورزشکار افزایش می‌یابد. اگر فرد دچار شکستگی یا پارگی شدید باشد باید با احتیاط ورزش تی آر ایکس برای لاغری را انجام دهد. برای افزایش قدرت بدنی و چابکی و تعادل و رسیدن به اندامی زیبا باید فیتنس را ادامه دهید. اشخاصی که در مهره و دیسک خود آسیب دیدگی دارند باید با دقت بیشتری تمرینات را انجام دهند.

مزایای بدنسازی

بدنسازی ورزشی پر طرفدار و محبوب است که با انجام آن از مزیت‌های زیر بهره‌مند خواهید شد:

  • ورزشکار به اندامی زیبا و عضلانی و خوش فرم دست پیدا می‌کند.
  • توده عضلانی در بدن افزایش می‌یابد و حجم عضلات بیشتر می‌شود.
  • بدنسازی برای افزایش متابولیسم بدن بهترین گزینه است.
  • برای بالا بدن استقامت و مقاومت عضلات یک انتخاب عالی است.
  • از دیگر مزایای می‌توان به بهبود سلامت استخوان‌ها اشاره کرد.
  • خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی چون دیابت و قلبی و عروقی کاهش پیدا می‌کند.
  • در بهبود روحیه و کاهش افسردگی موثر است‌.
  • به بهبود عملکرد ذهن و افزایش تمرکز کمک می‌کند.
  • با افزایش حجم عضلات بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم‌تر می‌شود.
  • ضعف عضلات و گرفتگی ماهیچه‌ها برطرف می‌شود‌.
  • برای رفع استرس و اضطراب بدنسازی یک گزینه عالی است.
  • در کالری سوزی و کاهش وزن هم تاثیری دارد.
  • از مزایای دیگر بدنسازی می‌توان به افزایش اعتماد به نفس اشاره کرد.
  • برای هر سنی مناسب است و ورزشکاران می‌توانند به سرعت نتیجه دلخواه را مشاهده کنند.
  • بدنسازی هم مانند تی آر ایکس برای لاغری پیشنهاد خوبی است.

معایب بدنسازی

اگر چه ورزش بدنسازی فواید بیشماری برای ورزشکاران دارد؛ اما با معایبی هم همراه است که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

  • آسیب‌ دیدگی مفاصل و عضلات: استفاده از لوازم ورزشی برای حجیم کردن و تقویت عضلات می‌تواند آسیب دیدگی مفاصل و عضلات را به همراه داشته باشد. بلند کردن وزنه‌های سنگین و انجام تمرینات به صورت اشتباه اسیب‌های جدی را به بدن وارد می‌کند و سلامتی ورزشکار را به خطر می‌اندازد.
  • عوارض مکمل: بیشتر بدنسازان برای عضله سازی به مصرف مکمل روی می‌آورند که در این صورت فشار زیادی به بدن خصوصا کبد و کلیه و قلب وارد می‌شود.
  • درد عضلانی: در بدنسازی دردهای عضلانی کاملا طبیعی هستند؛ اما وقتی بدنسازی بیش از اندازه به ماهیچه‌ها فشار وارد می‌کند این درد بیشتر شده و به صورت غیر طبیعی می‌شود. مسکن قوی نمی‌تواند تسکین چنین دردی باشد.
  • شکستگی تنشی استخوان: ایجاد ترک‌های ریز در استخوان می‌تواند شکستگی تنشی ایجاد کند و سلامتی فرد را به خطر بیندازد. این آسیب در طولانی مدت کاملا جدی است.
  • بد شکلی عضلات: اگر بدنسازی هم مانند تی آر ایکس برای لاغری مفید است و به عضله سازی کمک می‌کند؛ اما اگر تمرینات به صورت غیر اصولی انجام شود ظاهر عضلات را بد شکل می‌کند.
  • وقت گیری: برای تبدیل شدن به یک بدنساز حرفه‌ای نیاز است تا زمان زیادی برای این ورزش اختصاص دهید. وقت گیر بودن مهمترین عیب این ورزش است.
  • هزینه بالا: از دیگر معایب ورزش بدنسازی می‌توان به هزینه‌های بالای آن اشاره کرد. خرید لوازم هزینه زیادی برای ورزشکار به همراه دارد.

آیا با ورزش trx می توان عضله ساخت؟

ورزش trx برای لاغری و عضله سازی یک انتخاب عالی است و با درگیر کردن تمام عضلات بدن می‌تواند به چربی سازی کمک کند. با انجام تمرینات و حرکات کششی و استقامت ابتدا عضلات میانی بدن درگیر می‌شوند تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کند؛ سپس عضلات سایر قسمت‌ها هم شروع به فعالیت می‌کنند.

در واقع عضله سازی تمرکز اصلی این ورزش است. وقتی کل عضلات درگیر بدن شروع به فعالیت می‌کنند چربی سوزی و کاهش وزن سریع‌تر انجام می‌شود. تقویت عضلات هسته میانی بدن به حفط تعادل و تناسب اندام هم کمک زیادی کرده است.

trx یک ورزش استقامتی و هوازی است به دلیل توانسته روی عضلات تاثیری مثبت و ماندگار داشته باشد. افرادی که به صورت حرفه‌ای این ورزش را انجام می‌دهند عضلاتی ورزیده و منعطف دارند. مناسب بودن ورزش تی آر ایکس برای لاغری باعث شده تا امروزه مورد توجه قرار بگیرد.

آیا تی آر ایکس برای همه افراد مناسب است؟

تی آر ایکس برای افراد لاغر و چاق مناسب است. افراد لاغر می‌توانند به تناسب اندام دست پیدا کنند و عضلانی مقاوم و قوی داشته باشند. ورزش trx  برای کسانی که به دنبال لاغری و چربی سوزی هستند مناسب است. بهتر است تحت نظر مربی آن را انجام دهید.

آیا تی آر ایکس برای همه افراد مناسب است؟

افراد مبتدی که قصد شروع ورزش در خانه را دارند باید با مربی خود مشورت کنند. خانم‌ها و آقایان گزینه خوبی برای انجام این ورزش پر جنب و جوش هستند. برای خانم‌هایی که در قسمت شکم و پهلو افزایش وزن دارند ورزش تی آر ایکس می‌تواند گزینه خوبی باشد؛ زیرا تاثیرات مثبتی را به همراه دارد. افرادی مسن هم می‌توانند با احتیاط این ورزش را انجام دهند.

سخن پایانی

تی آر ایکس برای لاغری و چربی سوزی توصیه می‌شود و با ورزش‌های دیگر از جمله بدنسازی و فیتنس و… تفاوت‌های زیادی دارد. در این ورزش بیشتر تمرینات توسط کش یا سیم مخصوص انجام می‌شود و تمرکز اصلی روی تمرینات کششی و استقامتی است. هدف از انجام trx کاهش وزن در قسمت میانی بدن و سفت کردن عضلات است. افرادی که به صورت مرتب تمرینات را انجام می‌دهند شاهد کاهش وزن در ناحیه شکم و پهلو و ران و بازو هستند. سایت کلاسیک اسپرت با ارائه لوازم تی آر ایکس توانسته زمینه را برای شرکت این ورزش مهیا کند، می‌توانید همین الان سوالات خود را با ما در میان بگذارید در اسرع وقت همکاران ما به تمام سوالات شما پاسخ خواهند داد.

مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

    هیچ محصولی در سبد خرید نیست.